Ni hao Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Nicole - WaarBenJij.nu Ni hao Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Nicole - WaarBenJij.nu

Ni hao Beijing

Door: vanBeijingtotDelhi

Blijf op de hoogte en volg Nicole

20 Oktober 2011 | China, Peking

De eerste dagen Beijing zitten er alweer bijna op. Ik ben hier nu 4 dagen, maar het voelt als vier weken, zoveel heb ik gezien en gedaan.

Afgelopen maandag kwam ik vroeg aan op het vliegveld, vervolgens met de light rail en de bus naar het hostel. Mij was verteld dat ik in de bus een kaartje zou kunnen kopen...niet dus. Iedereen checkte in met een soort van OV-chipkaart die ik dus niet had. Niemand leek zich er druk om te maken dat ik geen kaartje had, dus heb ik dat zelf ook maar niet gedaan. Het uitstappen uit de bus was ook nog een gebeurtenis op zich Chinezen doen niet aan wachten of mensen er eerst uitlaten, maar dringen meteen naar binnen. Gelukkig kon ik het gewicht van mijn backpack in de strijd gooien en heb ik me zo ongeveer naar buiten laten vallen ;). Eenmaal buiten had ik even het idee alsof ik in een chinees toneelstuk was beland: Oude Chinese mannetjes die precies op tijd met een kar over straat lopen, pekinese hondjes die voorbij trippelen (ja, die zijn hier dus echt heel veel), verstofte en roestige fietsen en continu het geluid van fietsbellen, toeters en chinees geklets.
Het hostel was makkelijk te vinden en bleek in een van de leukste en hipste straten van Beijing te liggen. De straat ligt in een oude Hu tong(wijkje in een wijk)en heeft naast heel veel eettentjes ook veel hippe en leuke winkeltjes en koffietentjes die niet zouden misstaan in de "9 straatjes" in Amsterdam. Een prima plek om mijn reis te beginnen dus.

De afgelopen dagen heb ik veel gezien van Beijing (maar waarschijnlijk nog veel meer niet want de stad is erg groot). Ik ben in een Lamatempel geweest, naar Tianamen (Plein van de hemelse vrede) Gugong (Verboden stad) de wijk Qianamen (een straat die helemaal is gerenoveerd en herbouwd in Chinese stijl en waar o.a. de H&M en de Starbucks zit, maar die nogal abrupt eindigt)de Bell en Drumtoren en vandaag naar Yiheyuan (het zomerpaleis) dat ik overigens indrukwekkender vond dan de Verboden stad omat het heel mooi tussen de bomen op een berg ligt, leuke barretjes en koffietentjes en de Mac Donalds... Jaja het eten hier is soms nog een beetje lastig omdat niet alles er even lekker uitziet en het lastig is om iets te bestellen zonder Chinees te spreken...
Beijing heeft heel veel mooie plekken, maar ook heel veel lelijke. Dat viel me vooral vandaag op omdat het bewolkt was en er daardoor een soort mist of smog in de stad hing waardoor alles er een beetje grijs uitzag.

Ik zit hier nu trouwens met enorme spierpijn in mijn benen achter de computer omdat ik gister naar de Chinese Muur ben geweest. We gingen naar een deel van de muur dat drie uur rijden vanaf Beijing ligt (Jinshanling)en dat niet recent gerestaureerd is. Het was een fikse klim, maar wel erg indrukwekkend, de muur slingert door het landschap, heuvel op, heuvel af, zover als je kunt, heel mooi.

Morgenochtend vertrek ik met de trein naar Guilin in het zuiden van China. Het wordt mijn eerste lange treinreis (28 uur) dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn!

Ps. nog bedankt voor alle leuke reacties!

Nicole



  • 20 Oktober 2011 - 12:26

    Janneke:

    Plop! Een mail in mijn mailbox, en ja, helemaal vanuit China! :d
    Wat gaaf om je verhaal te lezen! Goed te horen dat je het naar je zin hebt en al zoveel moois gezien hebt. Dat belooft wat! Geniet ervan en fijn dat wij even kunnen meegenieten door het lezen van je verhaal!
    Veel plezier, xx Janneke

  • 20 Oktober 2011 - 13:34

    Joet:

    Wat een heerlijkheid Kooltje, enjoy!

  • 20 Oktober 2011 - 14:33

    Gaby:

    Super man! Krijg er weer helemaal de reis-kriebels van! Komt mooi uit, want morgen naar Marokko :-) Net ff n andere vakantie, maar: ook leuk... Geniet ervan, en laat die verhalen maar komen! X

  • 20 Oktober 2011 - 15:49

    Justin Au-yeung:

    Hallo,

    Ik heb deze site via Peter gekregen. Overigens als ik me niet vergis is het rond deze tijd een zandstorm in Beijing.

    Je volgende trip in Guilin zal heel mooi zijn, vergeet niet richting Yangshuo te gaan. De rijstvelden moet je ook bezoeken dat geeft wel een andere soort beeld van China

    Veel plezier,


  • 20 Oktober 2011 - 17:01

    Ellen:

    Haa Nicole!

    Super leuk om je eerste belevingen te lezen! Fijn dat je het naar je zin hebt. Je hebt in ieder geval de eerste dagen in het Chinese land overleefd ;)
    Geniet van alles!

    Liefs Ellen

  • 20 Oktober 2011 - 19:17

    Eefke:

    Jeeej een eerste reisverhaal!!! Ik ga me meteen even aanmelden voor een automatisch bericht, want heb geen mail ontvangen (check tot nu toe gewoon iedere dag je site of er al een bericht staat haha).

    Goed om te horen dat je al zoveel gezien en gedaan hebt en natuurlijk al flinke spierpijn hebt (spierpijn is immers goede pijn). Die zware benen kun je tijdens de 28urige treinreis even lekker laten rusten!

    Liefs Eefke

  • 20 Oktober 2011 - 19:19

    Eefke Weer:

    Haha zie nu pas die foto met die Chinezen die met je op de foto wilden, hilarisch toch!!!

    En zijn we eindelijk eens niet de kleinste ;-)

  • 20 Oktober 2011 - 20:13

    Mariëtte Van De Sand:

    Ha Nicole, Van Truus de site doorgekregen. Had in mijn agenda staan dat je 16 nov. zou gaan, maar je bent er nu dus al! En al zoveel gezien...jeetje. Wat indrukwekkend...die muur. Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

  • 20 Oktober 2011 - 21:00

    Jack:

    Whow, Nicole, dát ziet er fantastisch uit. Echt een andere wereld! Geniet er van.

    Doei, Jack

  • 21 Oktober 2011 - 07:02

    Anne (oudenoord):

    Tof hoor!! Wat ik me wel afvraag...Met wie ben je? Wie maak de foto's van jou ;)

    Veel plezier!

  • 23 Oktober 2011 - 08:19

    Anouk:

    Hey Kool, was al jaloers maar nu nog veel meer. Wat super dat je dat allemaal al gedaan hebt! Ben benieuwd naar de rest van je reis...
    Nog veel plezier
    Kus Anouk

  • 24 Oktober 2011 - 09:58

    Iris:

    Ha collie! Wauw waanzinnig! Wat een mooie foto's... en met je koolzwarte haar blend je mooi in tussen die spleetoogjes ;-D. Ik had 't niet verwacht, maar voel echt een enorme rush aan reiskriebels als ik je foto's zie. Wat ben je toch een coole chick! Geniet, xx

  • 24 Oktober 2011 - 18:23

    Miranda En Richard :

    Super gaaf!
    Benieuwd naar de rest van je verhalen!
    Geniet er nog van...

  • 25 Oktober 2011 - 19:10

    Sanne:

    Hee Roomy!
    Woow, klinkt echt supergoed allemaal! Geniet geniet geniet!
    dikke kus uit Utreg :)

  • 25 Oktober 2011 - 22:34

    Vera:

    Haaa Nico-lee-San :-)
    Wauw, wat een foto's! Word er helemaal emotioneel van als ik je daar zo zie staan in die vreemde, maar indrukwekkende omgeving, haha! Geweldig ook die Chinezen die met je op de foto wilden, ik moest idd echt even kijken voor ik je zag staan;-)
    Kijk uit naar je volgende verslag, enjoy!!
    Liefsss

  • 26 Oktober 2011 - 20:19

    Debora:

    Nou het gaat eigenlijk best snel, je bent alweer 1.5 week weg! Erg leuk om je verhaal te lezen! Wel raar he alles in het Chinees. Hoe staat het met Engels van die Chinezen? De Chinese muur ziet er echt geweldig uit!

    dikke kus Deb

  • 27 Oktober 2011 - 05:30

    Maaike:

    Nicole! Naja, kreeg helemaal geen melding van een bericht! Han attendeerde me erop :-). Superleuk te lezen en wat een bizarre wereld daar.... En jij ertussen als BN'er waar iedereen mee op de foto wil :-) Geniet ervan daar! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

vanBeijingtotDelhi

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Twee weken Nepal

28 November 2011

Expeditie Tibet

02 November 2011

Booming Chengdu

02 November 2011

China in een notendop...

29 Oktober 2011

Het zuiden van China
Nicole

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 14214

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2011 - 09 December 2011

vanBeijingtotDelhi

Landen bezocht: