Booming Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Nicole - WaarBenJij.nu Booming Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Nicole - WaarBenJij.nu

Booming Chengdu

Door: vanBeijingtotDelhi

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 November 2011 | China, Chengdu

Zo, meteen maar even het volgende reisverslag er achteraan. Internetten zal er de komende dagen waarschijnlijk niet van komen aangezien ik vanavond met de trein naar Tibet vertrek en daar 44 uur later aan zal komen...

Op dit moment ben ik in Chengdu en Chengdu is cool. Bepaalde plekken doen me nog het meest aan Berlijn denken. De mensen uit Chengdu staan bekend om hun laidback instelling en het is een van de snelst groeiende steden van China. Ongeveer 10 jaar geleden waren er hier nog nauwelijks auto's en nu zijn ze niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Toch is het verkeer minder hectisch dan in andere steden, waarschijnlijk omdat de motorfietsen hier zijn verboden en de mensen voornamelijk op elektrische scooters rijden en daarnaast houden mensen zich hier een stuk meer aan de verkeersregels, erg fijn.

Op mijn eerste dag hier ontmoette ik de Japans-Amerikaanse Namiko, de Noorse Ingrid en de Zwitserse Romina die net als ik vandaag naar Tibet vertrekken. Zij hebben hun trip via dit hostel geregeld en gaan met vijf anderen. Ik heb het via een andere organisatie geregeld en heb denk ik 5 medereizigers (die ik overigens nog niet gezien heb). Maar ik heb wel dezelfde trein en volg dezelfde route als Namiko, Ingrid en Romina, dus dat is erg leuk.

De tijd vliegt hier in Chengdu. Naast de gebruikelijke tempels en standbeelden ben ik hier naar de Sichuan Opera geweest erg leuk om te zien en heel Chinees. Gisterochtend ben ik naar het Pandabreeding center geweest en heb ik superveel Panda's gezien, rode panda's, giant Panda's en Pandababies, zo schattig!! Net kleine plukjes watten...
Gisteravond had ik een soort van verjaardagsdinneetje. Samen met Namiko, Ingrid en Romina hadden we afgesproken met drie chinese meiden die Namiko kende. Zij namen ons mee naar een hotpot restaurant (een soort van fondue maar dan super spicy, dat is erg populair hier)... Erg leuk en lekker totdat bleek dat wat ik dacht groente was, orgaanvlees van een varken bleek te zijn... Ik zal jullie besparen wat er verder nog allemaal de hotpot in ging... Daarna zijn we nog wat gaan drinken. Erg leuk om met die meiden uit Chengdu te zijn omdat zij ons alle leuke plekken konden laten zien en konden vertellen hoe het is om in China te leven. Van een paar dingen schrok ik wel, bijvoorbeeld dat facebook verboden is en dat het treinongeluk dat hier in augustus is gebeurd, is verzwegen voor de inwoners... Uiteindelijk is het nieuws toch via social media het land in gekomen.

Vandaag mijn tas ingepakt en net met z'n allen boodschappen gedaan voor in de trein naar Tibet. En verder natuurlijk cake gegeten voor mijn verjaardag. Erg grappig om m'n verjaardag te vieren met mensen die ik pas een paar dagen ken, weer eens wat anders.

Bedankt nog voor alle leuke verjaardagsberichtjes, daardoor voel ik me echt jarig!

Het lukt me trouwens weer niet om foto's te uploaden dus ik heb alleen twee foto's die Namiko me heeft ge-emaild... Hopelijk volgen er in Tibet meer.

Tot de volgende keer!

  • 02 November 2011 - 09:00

    Nicole :

    Die andere foto's lukken toch ook niet helaas...
    Volgende keer beter! Nicole

  • 02 November 2011 - 09:15

    Miranda En Richard :

    Leuk dat je je verjaardag toch kan vieren met enigszins bekend gezelschap.
    Dat China geen FB heeft, had je kunnen weten miepie ;)
    Gefeliciteerd nog (alweer haha) en geniet van de rest van je reis!

  • 02 November 2011 - 09:34

    Gaby:

    Huh?! Ik heb hier op de site staan dat je morgen jarig bent. Ik (absolute ramp als het om het onthouden van verjaardagen gaat) was al zo blij dat ik 'ns op tijd zou zijn. Maar zo te lezen ben je al jarig! En zóveel tijdsverschil is er toch niet? Ohw, ik voel me wel erg blond nu... Maarreh, dit was dus een hele lange aanloop om te zeggen: GEFELICITEERD!!! Zo te horen heb je er een leuke dag van gemaakt. Wat heet, je maakt er een leuke twee maanden van! Goed bezig jij. Geniet ervan enneh, volgende keer inderdaad wel weer foto's hoor, kunnen we nog meer meeleven! X

  • 02 November 2011 - 09:45

    Judith:

    En ik heb je nog wel gefeliciteerd op je fb! Dan maar zo: Happy Birthday lieve Kool! xx

  • 02 November 2011 - 09:49

    Sanne:

    Haa Jarige Job! Had je dus inderdaad gefeliciteerd op Facebook, dus nog maals: PROFICIAT!!!
    Wat heerlijk om te lezen allemaal, veel succes/geniet van je treinreis :)

    xxx vanuit Oudenoord!

  • 02 November 2011 - 09:53

    Maaike:

    Oh help! Ik sluit me aan bij Gab.....had 4 in m'n hoofd ;) Alsnog GEFELICITEERD! Van die hotpot moest ik bijna braken, jakkus. Dat kan beter daar in China lijkt mij.
    Tibet...ik ben jaloers :-) En nog met leuke reisgenoten ook! Veel plezier!

    Verjaardagszoen!

  • 02 November 2011 - 15:08

    Ellen:

    Als eerste... gefeliciteerd met je verjaardag! Ik heb je nog een sms verstuurd maar ik weet niet of je die hebt gekregen! Ik hoop dat je daar een onvergetelijke verjaardag hebt!

    Wat schrijf je toch leuke verhalen Nicole! Gaaf dat je de panda's hebt gezien :) Ze zijn mooi hè?!

    Een goede reis naar Tilbet en tot het volgende verhaal..

    Liefs Ellen

  • 02 November 2011 - 15:47

    Mariëtte:

    Gefeliciteerd, Nicole. Lekker feesten in de trein naar Tibet!
    Liefs, Mariëtte

  • 02 November 2011 - 16:58

    Winnie:

    Ha Nicole, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! (27 toch?) Hele goede reis naar Tibet. Wat leuk dat je zo goed kunt vinden met die, net zoals jij, avontuurlijke meiden.Veel plezier verder de komende weken. Groetjes, Winnie

  • 07 November 2011 - 08:01

    Lei En El Caelers:

    Fijn dat alles zo goed gaat.
    Neem ons ook maar zo een panda mee, en nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Een goede treinreis gewenst, en we blijven je volgen.
    Gr. Lei en El

  • 07 November 2011 - 11:17

    Jim:

    Hoi Nicole, leuk om je verslag te lezen. Wolf is bij ons hij is heel heel lief. groetjes Jim

  • 14 November 2011 - 18:53

    Eefke:

    Ha Nicole!!

    Die treinreis van 44uur duurt wel erg lang, waar blijft het volgende bericht ;-). Keep us posted!!

    xx

  • 22 November 2011 - 20:03

    Janneke:

    Waarschijnlijk is het in Tibet niet zo makkelijk om te Internetten... maar hopelijk kun je binnenkort weer een berichtje plaatsen. Hoop dat alles goed gaat met je!! Tot gauw & enjoy!!! Liefs uit Amsterdam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

vanBeijingtotDelhi

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Twee weken Nepal

28 November 2011

Expeditie Tibet

02 November 2011

Booming Chengdu

02 November 2011

China in een notendop...

29 Oktober 2011

Het zuiden van China
Nicole

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 14194

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2011 - 09 December 2011

vanBeijingtotDelhi

Landen bezocht: