Twee weken Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nicole - WaarBenJij.nu Twee weken Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nicole - WaarBenJij.nu

Twee weken Nepal

Door: vanBeijingtotDelhi

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 December 2011 | Nepal, Kathmandu

Doordat ik een beetje achterloop met m'n verhalen zit ik nu in de hitte in India een verhaal te schrijven over de de koelte en bergen in Nepal, nogal een contrast.

In Tibet met de hele reisgroep de grens overgestoken naar Nepal. Van de op z'n chinees strak georganiseerde grenspost in Tibet, naar de chaos, geuren en kleuren en vriendelijke douanebeambtes van Nepal: een wereld van verschil. Daarna met de hele groep per jeep doorgereisd naar Kathmandu. Een rit van vier uur over een (wederom) een hobbelweg met (wederom) een super uitzicht. Bergen, rijstvelden, watervallen, palmen, koeien op de weg, genoeg te zien!

De eerste dagen in Kathmandu voelde ik me niet helemaal topfit, de Tibetaanse kou had z'n tol geeist. Daarom rustig aangedaan en toen ik me weer wat beter voelde de stadjes Patan en Bhaktapur bezocht. Deze stadjes staan beiden op de wereld erfgoedlijst van Unesco en vooral Bhaktapur is zeker de moeite waard. Patan is vooral de moeite waard omdat er in het museumcafe, 'Dutch coffee' en 'Dutch apple pie' werden verkocht ;).

Een paar dagen later samen met de frans-canadese reisgenoot uit de Tibetgroep, Marc-Andre, plannen gemaakt voor een trekking door het Annapurna gebied. We hadden maar vier dagen om echt te lopen en besloten daarom om de vijfdaagse Poon Hill trek te doen, maar dan in vier dagen... Nogal een uitdaging dus... De eerste dag was het bewolkt en de tocht was behoorlijk zwaar, 6,5 uur omhoog geklommen en geklauterd. Onderweg begon ik me al af te vragen waarom ik ook alweer zo graag een trekking wilde doen, maar eenmaal begonnen was er geen weg meer terug. Gelukkig maar, want de volgende dag was minder zwaar (4 uur gelopen) en kwamen we aan bij Poon Hill het hoogste punt van de trek. In eerste instantie was het super bewolkt. Erg jammer want daardoor was er helemaal geen uitzicht. Maar na 1,5 uur hopen op blauwe lucht, verdwenen de wolken ineens als sneeuw voor de zon en hadden we een super uitzicht over het Annapurna gebergte! Op dag drie weer 6,5 uur gelopen. Gelukkig niet alleen omhoog, maar ook omlaag waardoor het minder zwaar was. De route ging verder door bos en jungle heel wat aapjes gezien. Doordat er geen wolkje meer aan de lucht was, hielden we continu uitzicht op de besneeuwde bergtoppen. Super mooi! Dag vier was de meest relaxte dag, alleen maar omlaag gelopen, over rijstvelden en langs watervallen. De trekking was dus zeker de moeite waard. Heel Nepal is ingericht op wandelaars en trekkers. De routes staan goed aangegeven en er zijn teahouses (een soort guesthouses van een familie)waar je kunt overnachten (voor ongeveer 1 euro per nacht!) en erg goed kunt eten (voornamelijk Daal Bath: rijst met linzen en curry, erg voedzaam) We hebben daarom geen gids of dragers gehuurd, maar zijn zelfstandig gelopen en dat was goed te doen.

Na de trek via Pokhara weer terug naar Kathmandu en daar een dag mijn voeten laten rusten en huishoudelijke dingen gedaan: kleding wassen, naar de kapper, bustickets regelen, etc. De volgende dag samen met m'n reisgenoot vertrokken naar India, waar ik nu dus ben.
India is weer een wereld op zich, een nieuwe hectische ervaring, maar daarover later meer. Nu moet ik m'n spullen gaan pakken omdat ik over een paar uur met de trein (dit keer maar 19 uur) naar Bubbaneshwar vertrek om Anna op te zoeken. Heb er erg veel zin in om haar en haar leven hier te gaan zien!

Nicole



  • 02 December 2011 - 11:06

    Anne (431):

    Jezus Nicole, wat vet die verhalen over de tekking. Het moet echt onwijs mooi zijn geweest! Ik kan niet wachten om de foto's te zien. Veel plezier bij Anna en tot snel!

    Anne
    (ps. er zit wat in je schoentje ;))

  • 02 December 2011 - 12:13

    Judith:

    Wat heerlijk allemaal! En aan de foto's te zien ben je ook ontzettend aan het genieten! Liefs voor jou!

  • 02 December 2011 - 12:52

    Maaike:

    Ha Nicole,

    Wow...wat geweldig allemaal! Ik zie groen van jaloezie hier :-).
    Geniet van de laatste dagen!
    X

  • 02 December 2011 - 17:57

    Eefke:

    Ha lieve Nicole!

    Wat een geweldig verhaal en foto's weer! je bent echt een ongelofelijke doorzetter, 6,5uur berg op...dat doe ik je niet na!

    Ben benieuwd hoe je benen er bij terugkomst uitzien (een en al spierbundel) haha!

    x

  • 04 December 2011 - 07:25

    Ellen:

    Stoere Nicole! Die trekking heb je toch mooi even gedaan!

    Nu in India... ik ben heel erg benieuwd wat je daar van vindt. Veel plezier met Anna!

    Op de foto's zie er stralend uit, volgens mij ben je volop aan het genieten :)

    Liefs Ellen


  • 04 December 2011 - 16:20

    Nadine:

    Wauw Kooltje, wat een belevenissen! Ruilen?!? ;-) Geniet ervan!! Kus!!!

  • 04 December 2011 - 16:40

    Mariëtte:

    Ha tante Nicole,
    Gefeliciteerd met je neefje! Nou, de foto's zien er weer indrukwekkend uit. En nu nog even nagenieten met Anna. Veel plezier nog.
    Liefs, Mariëtte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

vanBeijingtotDelhi

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Twee weken Nepal

28 November 2011

Expeditie Tibet

02 November 2011

Booming Chengdu

02 November 2011

China in een notendop...

29 Oktober 2011

Het zuiden van China
Nicole

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1905
Totaal aantal bezoekers 14184

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2011 - 09 December 2011

vanBeijingtotDelhi

Landen bezocht: