China in een notendop... - Reisverslag uit Chengdu, China van Nicole - WaarBenJij.nu China in een notendop... - Reisverslag uit Chengdu, China van Nicole - WaarBenJij.nu

China in een notendop...

Door: vanBeijingtotDelhi

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 November 2011 | China, Chengdu

Nou ja, een notendop is natuurlijk erg klein voor zo'n enorm land. Dus hier wat dingen die me de afgelopen tijd zijn opgevallen:

* China is niet echt te beschrijven in een zin of woord, het land is zo verschillend: Er is bijna overal wireless internet, iedereen loopt met de hipste telefoons, maar aan de andere kant zie je de boeren op het land gewoon met de hand werken en is er lang niet overal warm water of riolering (zelfs in Beijing zijn niet alle huizen aangesloten op de riolering).
* De straat oversteken is hier een activiteit op zich. Ik heb me aangeleerd om me bij om me aan te sluiten bij een chinees en dan zo dicht mogelijk langs die persoon te blijven lopen totdat ik veilig aan de overkant ben.
* Het reizen en het boeken van trein/vliegtickets gaat tot nu toe soepel. (Afgezien van die ene keer). In de hostels werken veel jonge super vriendelijke mensen die goed engels spreken, alle tickets voor je boeken en dingen voor je in het Chinees op kunnen schrijven.
* Facebook is verboden in China. Ik had al een paar keer geprobeerd online te komen maar het lukte steeds niet. En nu hoorde ik dat de site dus geblokkeerd wordt door de overheid... Vandaar dus dat ik nog niet op facebook berichten heb gereageerd. Ik heb nu een website gekregen via welke ik op facebook zou moeten komen.
* Er wordt nu ineens een Nederlands liedje gedraaid hier in het hostel, huh...
* Gister ging ik naar de Decathlon (ja die hebben ze hier dus ook) en de Decathlon lag naast de H&M en tegenover, jaja: de IKEA!!! Hahahaha Daarnaast hebben ze hier ook veel Vero Moda, Only en Jack en Jones...

Dadelijk nog een stukje over Chengdu..

  • 02 November 2011 - 12:39

    Gonneke:

    Hiep hiep hoera! GefeliciflapsTAART met je verjaardag! Maak er een mooie dag van daar in t verre oosten. Liefs gon

  • 06 November 2011 - 16:41

    Nel En Math Caelers:

    Haa Nicole,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geweldig om te lezen wat je daar allemaal meemaakt.
    Nog een goede reis gewenst naar Tibet (44 uur in de trein is niet niks).
    Groetjes nel en Math

  • 14 November 2011 - 13:14

    Nadine:

    Kooltje! Hoe is/was Tibet? Ik ben heel benieuwd! Bedankt voor je kaartje heel leuk om die in de bus te krijgen :-) En ook heel leuk om al je verhalen te lezen! Veel liefs!!

  • 23 November 2011 - 20:16

    Deborah Piek:

    Hoi Nicole,
    Geweldig om je verhalen te lezen!! Je hebt het goed naar je zin, ik ben jaloers. Echt tof wat je allemaal doet. Geniet er nog maar van, want voor je het weet, ben je weer in Nederland en moet je aan het werk.
    Ik moet wel steeds denken aan je gemiste trein, wat een paniek;)
    Veel plezier en tot gauw!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

vanBeijingtotDelhi

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Twee weken Nepal

28 November 2011

Expeditie Tibet

02 November 2011

Booming Chengdu

02 November 2011

China in een notendop...

29 Oktober 2011

Het zuiden van China
Nicole

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 14178

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2011 - 09 December 2011

vanBeijingtotDelhi

Landen bezocht: