Het zuiden van China - Reisverslag uit Guilin, China van Nicole - WaarBenJij.nu Het zuiden van China - Reisverslag uit Guilin, China van Nicole - WaarBenJij.nu

Het zuiden van China

Door: vanBeijingtotDelhi

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 Oktober 2011 | China, Guilin

Een bericht vanuit het Zuiden van China, Guilin om precies te zijn.
Ik had verwacht dat Guilin een kleine stad zou zijn, maar een kleinere stad volgens Chinese begrippen, is nog is nog altijd veel groter dan een grote stad voor Nederlandse begrippen... Ik vind de stad trouwens wel best lelijk. Veel beton, veel verkeer, veel rotzooi en veel drukte.

Na een nacht in Guilin ben ik daarom meteen doorgereisd naar Yangshuo. De reis naar Yangshuo was erg leuk. Met een bamboevlot (weliswaar met motor) voeren we over de Li rivier tussen de enorme bergen (het karstgebergte)naar Yangshuo. Yangshuo staat bekend om de mooie omgeving en natuur, ik had dan ook verwacht in een klein idillisch dorpje terecht te komen. Yangshuo heeft inderdaad een hele mooie ligging, maar het bleek (wederom) veel groter te zijn dan ik dacht en ontzettend toeristisch, zowel voor Chinezen als Westerlingen. In een restaurant zag ik zelfs Patatje Oorlog op de kaart staan...huh? Ik ben toch in China... Van de andere kant ook wel eens fijn om Chinees eten te kunnen bestellen en te weten wat je krijgt.
De natuur rondom Yangshuo was wel erg mooi. Ik heb er veel gefietst (op een fantastische roze fiets, die ik graag had meegenomen als 'ie in m'n backpack had gepast, het scheelde niet veel ;)). Door kleine dorpjes, langs rijstvelden en enorme bergen en helaas ook een stukje over de grote weg waardoor ik s'avonds ineens een raar kuchje had (luchtvervuiling is hier heel goed merkbaar).
Die avond ben ik met wat mensen uit het hostel waaronder een Chinees meisje dat goed engels sprak gaan eten in een echt Chinees restaurant. We gingen voor de lokale specialiteit, beer fish en bestelden er ook een kipgerecht bij, nou dat heb ik geweten. Zo ongeveer de hele kip maar dan in stukken verscheen op tafel. Dus alle botten, het hoofd en de poten... Ik heb het maar bij de vis gehouden. In de avond bleek Yangshuo zich te ontpoppen tot een enorme partyplace en zijn we nog even op stap geweest.

Aangezien het weer in Yangshuo niet zo heel mooi was ben ik er wat eerder weggegaan dan gepland, weer terug naar Guilin. Vanuit Guilin heb ik toen de bus naar Dazhai genomen. En dit keer was het wel precies zoals ik met het had voorgesteld. Kleine bergdorpjes met houten huisjes. De bus kon maar tot op een half uur lopen vanaf het dorpje komen, want het dorpje had niet echt wegen maar alleen stijle en glibberige paadjes en verder rijstvelden, rijstvelden en nog meer rijstvelden... Heel erg mooi. Het was wel best mistig dat maakte het nog mystieker, maar daardoor kon ik helaas ook minder ver kijken...
In een super idilisch hotel geslapen bij een familie en daar vanmorgen voor het eerst echt chinees ontbeten: dumplings, rijst en wat soep. Na een wandeling weer met de bus terug gegaan naar Guilin. Vanuit hier vlieg ik vanavond naar Chengdu. Ik ben erg benieuwd naar die stad. Tot nu toe heb ik er voornamelijk positieve verhalen over gehoord.

Ik heb nu het kabeltje van mijn fototoestel niet bij me, dus kan geen foto's plaatsen. Ik zal er binnenkort nog wel wat foto's bijzetten (dat vind ik zelf altijd het leukste).

  • 30 Oktober 2011 - 11:43

    Esther:

    Heej Nicole,

    Echt leuk om al je verhalen te lezen :) Klinkt erg mooi daar allemaal! Hoop dat je op tijd op het vliegveld bent aangekomen om je reis weer te vervolgen :P

    Geniet er nog van!!

    groetjes Esther

  • 31 Oktober 2011 - 15:55

    Gonneke:

    Ha Nicole,

    Klinkt heel avontuurlijk. Leuke foto's ook. Had je die fiets niet op kunne sturen? En doe er dan meteen dat bamboe vlot met motor bij, lijkt me wel wat voor op de grachten hier ;-) Wagenaarstraat 34 d dan. hihi. T lijkt me magisch daar in China....geniet ervan! Hier alles z'n gangetje vandaga gelukkig weer eens een zonnige dag. Kijk uit naar je veredre avonturen. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Guilin

vanBeijingtotDelhi

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Twee weken Nepal

28 November 2011

Expeditie Tibet

02 November 2011

Booming Chengdu

02 November 2011

China in een notendop...

29 Oktober 2011

Het zuiden van China
Nicole

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 14183

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2011 - 09 December 2011

vanBeijingtotDelhi

Landen bezocht: